5. Wykryto oznaki życia


Aby użytkownicy nie uciekli z witryny/forum jak z pustego czy nawiedzonego przez zombie miasta, należy utrzymywać aktywność. Poprzez ogłoszenia z aktualnościami, używanie znaczników “Ostatnio edytowano”, aktualną stopkę.

Co można zaoferować użytkownikom?
-konkursy i prezenty,
-spotkania (online i twarzą w twarz),
-zmiany wystroju witryny (wakacje, zima, lato, święta, igrzyska, mistrzostwa świata w piłce nożnej itd.),
-turnieje,
-starcia różnych rang w przypadku forum gier zespołowych,
-nagrody dla weteranów,
-wgląd do projektowanych nowości (dla specjalnych użytkowników, bloggerów czy prasy),
-wizyta w studio / udzielenie wywiadu / sesja pytań i odpowiedzi,
-promocja twórczości społeczności.

Starcia rang powinny być komentowane i transmitowane w miarę możliwości. Moderatorzy przeciwko administratorom, moderatorzy przeciwko użytkownikom, graficy przeciwko programistom, tegoroczni finaliści przeciwko drużynie gwiazd.

Dla weteranów mogą być bannery, dodatki do profilu, unikalne elementy w grze, ucieszy to obecnych starych wyjadaczy, a kiedy dodatki będą dostępne niezależnie od aktywności (to znaczy że wystarczy staż, a nie staż plus określona ilość gier/postów w ostatnim miesiącu), paru użytkowników może wróci do niej, a pozostali przywiążą się do strony licząc na podobne bonusy.

Konkursy, prezenty wynagradzające aktywność. Podczas turnieju można rozlosować spośród wszystkich go oglądających, będących na czacie czy przeglądających temat, ciekawe nagrody. Można także wszystkim online podczas imprezy coś rozdać (np. małą sygnaturkę, ikonę czy bonus w złocie), można to robić też w losowych godzinach by zachęcić do aktywności. Warto rozważyć rozdanie takich prezentów całej społeczności, ale tym najbardziej aktywnym najpierw (w nagrodę), a reszcie pod koniec tygodnia.

Inicjatywy takie jak wypromowanie dzieła (grafiki, artykułu czy czegokolwiek), nie wymagają wiele wysiłku ze strony administracji. Zawsze będą liczyć się intencje i zwycięstwo, nagroda, satysfakcja. Dodatkowo, będzie to darmowa promocja witryny/forum przez użytkowników, którzy będą umieszczać treści konkursowe w serwisach graficznych czy wideo (np. YouTube). Popularne jest także przejęcie praw do przesłanych materiałów w celach promocji gry (np. dostaniemy grafiki i plakaty w zamian za wypromowanie ich na naszej stronie głównej, a autor będzie zadowolony z takiej wymiany).

Pozostaw komentarz

Komentarze nie są automatycznie publikowane. Regulamin publikacji komentarzy.