1. Automatyczna moderacja


Obok samomoderacji (moderacji przez głosy społeczności) i moderacji przez moderatorów, pojawia się moderacja automatyczna. Jak można się domyślić, moderować będzie sprawiedliwy komputer.

W obliczu coraz większej ilości użytkowników piszących coraz więcej komentarzy, z pomocą przychodzi automatyczna moderacja. Może mieć ona mnóstwo postaci, działać jak filtr antyspamowy, reagujący na określone słowa, może być bardziej skomplikowana.

Możemy stworzyć system uczący się (pozdrowienia dla sieci neuronowych), możemy udostępnić użytkownikom, korzystającym z naszego narzędzia automatycznej moderacji w swoich tematach/działach/witrynach, możliwość konfiguracji parametrów czy tworzenia własnych reguł. System może przypisywać kategorie wpisom, działać w oparciu o profile osobowości (np. zwolennicy A zawsze krytykujący B), uczyć się od sklasyfikowanych wpisów, a moderator korygujący może wszystko poprawiać.

Teoretycznie można stworzyć bardzo dobry system, korzystający z danych na temat psychologii, języków, chociaż wciąż omylny i powoli uczący się, to pozwalający zaoszczędzić wiele czasu i zasobów administracji.

Jeśli nie taka, automatyczna moderacja, to niekiedy tworzenie platformy dla społeczności do komunikacji po prostu nie opłacałoby się – zasoby ludzkie też nie należą do tanich, szczególnie, kiedy ma się na myśli np. wielojęzyczny, gigantyczny serwis internetowy.

Pozostaw komentarz

Komentarze nie są automatycznie publikowane. Regulamin publikacji komentarzy.