Podsumowanie


Własna witryna z komentarzami czy forum to starcie ustawień administracyjnych, marketingu, rozwiązań technicznych, systemów moderacji, interfejsów użytkownika, regulacji prawnych, do którego to starcia włącza się anonimowa “społeczność”.

Społeczność często będąca masą, opierającą swoje decyzje o nieznane czynniki, raz coś popierając, a drugiego dnia będąc już przeciwko temu. Składająca się z myślących tylko o sobie jednostek, wciąż krzyczących o niejasne “dobro wspólne”.

Kontakty użytkownicy-administracja to wyprawa w nieznane, przygody i konflikty, do których dzięki lekturze niniejszego e-booka obie strony chociaż trochę lepiej będą przygotowane.

Pozycja ta, w idealnym świecie, powinna dać do myślenia zarządzającym i tworzącym witryny oraz fora internetowe, aby mieli na uwadze przede wszystkim jakość. Aby działania względem społeczności były pełne zrozumienia ale surowe, aby były sprawiedliwe ale pouczające.

Pozycja ta powinna dodać odwagi administracji, by naciski krzykliwych mniejszości były traktowane zgodnie z rzeczywistością: jako głos kilku użytkowników zamiast dudnienia nadchodzącej burzy.

Użytkownikom zaś, którym zależy na społeczności, pozycja ta powinna uświadomić ich rolę jako tych, którzy dają dobry przykład, którzy nie boją się wyrazić swojej opinii naprzeciw stereotypom.

Użytkownicy powinni otrzymać także siłę, by żądali od administracji poprawy jakości w systemach moderacji, by współpracując z administracją tworzyć lepsze witryny.

Pozostaw komentarz

Komentarze nie są automatycznie publikowane. Regulamin publikacji komentarzy.