1. Zasady i kwasy


Specjalny dział z zasadami powinien zawierać raczej kilka tematów niż jeden odstraszający kolos. Tematy można podzielić:
-zasady forum,
-dodatkowe zasady,
-tabela kar i wykroczeń,
-najczęściej zadawane pytania,
-działanie forum (kwestie techniczne i moderacyjne).

Temat odnośnie działania forum można podzielić: jak jest zarządzane forum, prawa i obowiązki poszczególnych rang, parę słów o świecie moderacji (np. że decyzje małej wagi są podejmowane przez pojedynczych moderatorów, zmiany działu przez wszystkich moderatorów, o przyjmowaniu decyduje taka a taka grupa itd.). Wyjaśnienie podstawowych kwestii, nawet mocno uproszczonych wywoła pozytywne wrażenie na użytkownikach, zmniejszy się ilość teorii spiskowych, ale czasami lepiej ukryć sprawny aparat, który np. śledzi po IP i monitoruje prywatne wiadomości potencjalnych oszustów, niż ogłosić wszystko i czekać aż użytkownicy obejdą zabezpieczenia.

Lista planów i lista zgłoszonych błędów mogą istnieć jako przyklejone tematy w odpowiednich działach. Należy zawsze ocenić plusy i minusy rozwiązania. Lista planów da poczucie użytkownikom co niedługo mogą zobaczyć, ale nie widząc tego przez dłuższy czas mogą się zirytować i stracić zaufanie do owej listy. Brak listy oznacza ciągłe zasypywanie forum tymi samymi propozycjami, pytaniami, kiedy zostanie to zrobione. Można także stworzyć ogólną listę – plan działań (roadmap), aby kurs, w którym zmierza witryna był jasny, a nie ujawniać zbyt wiele szczegółów.

Błędy, szczególnie w grze, to sprawa podobnej maści, ale lista potwierdzonych błędów to furtka do nadużyć, z drugiej strony zaś, np. organizatorzy turnieju, znając błędy, mogliby im przeciwdziałać – przykładowo zabraniając używania postaci z poważnymi błędami.

Pozostaw komentarz

Komentarze nie są automatycznie publikowane. Regulamin publikacji komentarzy.